Fabryka Wolnego Czasu

FabrykaWolnegoCzasu_logo

Plan zajęć:

PIĄTKI
(grupa starsza 12+)
17.00 - 20.00, MDK nr 2 ul. St. Leszczyńskiego 42, sala nr 21.
SOBOTY
Klub Inicjatyw Fantastycznych
9.00 - 10.30
(grupa młodsza Fabryki Wolnego Czasu 8-12 lat)
10.40 - 13.40, MDK nr 2 ul. St. Leszczyńskiego 42, sala nr 22.

Nauczyciel

Łukasz Nalewajk

    Chcesz poznać alternatywne formy spędzania czasu? Takie, które nie tylko bawią, ale przede wszystkim rozwijają myślenie strategiczne (planowanie kolejnych działań, tak potrzebne w dzisiejszych czasach); takie, dzięki którym odkryjesz nowe umiejętności i predyspozycje. Odejdź od komputera i zagraj z nami w gry planszowe, karciane i inne! Rozwiązuj łamigłówki i zagadki!

Bang!, Boss Monster, Bounce Off, Dobble, Hook!, Jenga, Karak, K2, Koncept, Kragmortha, Monopoly Avengers, Muchkin, Osadnicy z Catanu, Pandemia, Pędzące żółwie, Potwory w Tokio, Rój, Świat Dysku: Ankh-Morpork, Tabu, Tajemnicze domostwo, Talisman, Wilkołaki... to tylko część gier jaka się u nas znajduje!

DO DYSPOZYCJI PONAD 150 GIER!

Wszelkie aktualności znajdziecie na grupie facebookowej.

Materiały do nauki zdalnej z okresu kwarantanny 2020

Odpowiednio dobrane gry planszowe, to nie tylko niesamowita zabawa, ale również możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach.

    Planszówki posiadają wiele właściwości edukacyjnych, które angażują umysł i ciało dziecka we wspólną zabawę. Obecnie na rynku jest niezliczona ilość gier planszowych - dzięki różnorodności form i poruszanej tematyki pomagają one dziecku poznawać świat. Jest to jeden z najprzyjemniejszych sposobów eksplorowania rzeczywistości, który powoli wprowadza dziecko w otoczenie i dorosłość. Gry są również doskonałą okazją na ćwiczenie logicznego myślenia, które jest podstawą prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Cecha, która tak przyciąga ludzi do gier planszowych, to nic innego jak nieprzewidywalność! Wynik często nie jest znany, aż do samego końca, co gracze przyjmują z entuzjazmem… lub lekką dezaprobatą! Jednak właśnie takie sytuacje, najlepiej uczą dzieci rywalizacji. Daje mu to później wyobrażenie o tym, jak samo powinno zachowywać się w chwilach zwycięstwa, jak i porażki.

Funkcja kształcąca gry polega głównie na doskonaleniu i rozwijaniu procesów i zdolności orientacyjno-poznawczych u dzieci. Podczas gry kształtują się u dzieci właściwości, które są niezbędne i potrzebne w uczeniu się, np. planowa realizacja zamierzeń, koncentrowanie uwagi na wybranym przedmiocie, spostrzegawczość i wyobraźnia, pamięć i umiejętność analizy i syntezy porównywania i obserwacji.

Funkcja poznawcza. Gry, które są ukierunkowane na cele poznawcze służą gromadzeniu materiału o otaczającej rzeczywistości społecznej i przyrodniczej oraz utrwaleniu i operowaniu zdobytymi informacjami. W grach dydaktycznych o charakterze poznawczym dzieci wykonują zadania do realizacji których potrzebna jest określona wiedza o rzeczach, zjawiskach i prawidłowościach otaczającej dziecko rzeczywistości.

Funkcja motywacyjna. Funkcja motywacyjna polega na pobudzaniu do aktywności poznawczej, która ma wyzwalać i rozwijać zainteresowania otoczeniem. Funkcja motywacyjna gier dydaktycznych jest więc przygotowaniem do podejmowania samodzielnych działań, obserwacji; wdraża do świadomej dyscypliny. Gry zapewniają większą koncentrację oraz motywację do bardziej intensywnego uczenia się, które sprzyja rozwojowi twórczości dziecięcej, umożliwiają nasilenie kontaktu między sobą, wdrażają do świadomej dyscypliny.

Funkcja integracyjna. Gry dydaktyczne odgrywają ważną rolę w kształtowaniu pojęć oraz utrwalaniu zdobytej wiedzy. Jest to jedna z form działalności ludzkiej, urozmaicona zadaniami: ćwiczenia sprawiają dziecku przyjemność i zadowolenie z faktu wykonania danych czynności. Dziecko zdobywa przy tym nowe wiadomości i umiejętności oraz je utrwala. Przez gry dziecko zdobywa umiejętności oceny współgrających i siebie z punktu widzenia zawartych  w grach reguł. Jest ważnym czynnikiem integrującym u dzieci procesy poznawania, działania i przeżywania.

Funkcja kształcąca w której dziecko kształci swoje zmysły, doskonali sprawność motoryczną, wzbogaca wiedzę o świecie, a także wzbogaca wiedzę o samym sobie, to znaczy poznaje swoje możliwości i uczy się je oceniać.

Funkcja wychowawcza dzięki której dziecko przyswaja różne normy, uczy się reguł w różnych sytuacjach, uczy się przestrzegania umów z innymi dziećmi.

Funkcja terapetyczna (korekcyjna), w której podczas zabaw dziecko ma możliwość uwolnienia się od napięć, emocji uczy się wyrażania uczuć oraz rozwiązywania swoich problemów.

Funkcja projekcyjna - dzięki temu, że w grze dziecko wchodzi w różne sytuacje i wykonuje różne zadania , pełni różne role. Dzięki tej funkcji można poznać dziecko i wychwycić mocne i słabe strony.

(materiał zaczerpnięty ze strony www.kostka.egaudi.pl)

_DSC0028

_DSC0027

dscf3762

Organizujemy Kiermasze Gier Planszowych, Maratony Gier oraz turnieje!

Poniżej część imprez, które organizowaliśmy lub współorganizowaliśmy:

Galeria:

Bydgoski Kiermasz Gier Planszowych (02.02.2020)

Bydgoski Kiermasz Gier Planszowych (03.11.2019)

XII Bydgoski Maraton Gier Planszowych (04.02.2018)

IX Bydgoski Maraton Gier Planszowych (28.05.2017)

VII Bydgoski Maraton Gier Planszowych oraz Bydgoski Kiermasz Używanych Gier Planszowych (05.02.2017)

Japan Day 2016 (11.12.2016)

III Bydgoski Maraton Gier Planszowych (09.10.2016)

I Bydgoski Maraton Gier Planszowych (24.10.2015)

Komentarze są wyłączone.