Szkoła Fantazji

Szkoła Fantazji

 

Plan zajęć znajdziecie
<TUTAJ>

Miejsce zajęć:

MDK nr 2, ul. St. Leszczyńskiego 42, sala nr 17.

Nauczyciel

Jolanta Kotlarek – plastyk i arteterapeuta.


Wiek uczestników: w zajęciach biorą udział dzieci  od 7 - 10 lat, uzdolnione plastyczne, ale też dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na zajęciach realizujemy projekt „Szkoła Fantazji”, dotyczący sztuki interdyscyplinarnej oparty na doświadczeniach i działaniach proponowanych przez animatorów sztuki z Niemiec. Tradycyjnie prowadzone wychowanie estetyczne proponuję zastąpić przez szeroko pojętą edukację wizualną.

Instruktor: Jolanta Kotlarek

Jestem nauczycielem i instruktorem plastyki oraz arteterapeutą, a przede wszystkim malarką, pasjonatką żeglarstwa i wypraw górskich. Pochodzę z Bydgoszczy i z tym miastem jestem związana. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na wydziale sztuk pięknych, dyplom w 1996 roku. Następnie studia podyplomowe z zakresu arteterapii w Polskim Instytucie Eriksonowskim w Klinice Psychiatrii w Łodzi oraz studia podyplomowe z zakresu sztuki w Akademii im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Obecnie ukończyłam kursy z zakresu ikonopisania I i II stopnia przy Galerii Działań Twórczych w Poznaniu. Jestem członkiem Polskiego Komitetu Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę InSEA. Prowadzę zajęcia z zakresu rysunku, malarstwa, grafiki oraz sztuki interdyscyplinarnej. Moim celem jest nie tylko edukowanie dzieci i młodzieży ale też promowanie sztuki zarówno swojej jak też moich wychowanków. Współpracuję z Fundacją Piękniejszego Świata w Skłudzewie organizując plenery i warsztaty z zakresu różnych technik plastycznych. Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla mnie pasją i wyzwaniem. Moi wychowankowie są laureatami wielu konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich.

Czas działania: sobota 2, 5 godziny (1 lekcja - 45 minut)

Czego uczę:

- Proponuje staranne i uważne podejście do ucznia, dlatego realizowany materiał jest dostosowany do umiejętności i potrzeb dziecka;

- proponuję różnorodne działania w dziedzinie: projektowania, rzeźby przestrzennej, grafiki, grafiki komputerowej, fotografii, konstruowania, tworzenia akcji wizualnych , działania w różnorodnych materiałach innych niż dotychczas;

- z uwagi na proponowane przeze mnie działania materiały nie muszą być bardzo kosztowne. Konstruowane obiekty , rzeźby , obrazy mogą też dotyczyć materiałów łatwo dostępnych, zwykłych a nawet zniszczonych ;

- w naszej pracowni – podczas prowadzenia warsztatów, pragnę odwrotnie rozłożyć proporcje , aniżeli miało to miejsce w dotychczasowym wychowaniu plastycznym, pr

- poponuję 20% rysunku i malarstwa a 80% działań interdyscyplinarnych; Proponowana sztuka interdyscyplinarna to szeroko rozumiana edukacja plastyczna, ma być środkiem komunikacji jak też ma dawać możliwość pełnego uczestnictwa w kulturze: świadomego prawa do własnych sądów i własnego odczuwania

  1. Rysunek: szkic, światłocień, indywidualizacja kreski, perspektywa
  1. Malarstwo: kolor, światłocień, walor (mieszanie barw), indywidualizacja w poszukiwaniu kompozycji i barw
  1. Formy przestrzenne: rzeźba , płaskorzeźba, instalacja
  1. Nowe wypowiedzi artystyczne: instalacja, performance, video art., książka artystyczna
  1. Collage – kolaż , przygotowanie do pracy na komputerze
  2. Projektowanie: graficzne ( liternictwo, znaki graficzne w oparciu o programy graficzne), wzornictwo przemysłowe, architektura wnętrz, reklama wizualna.

 Materiały do nauki zdalnej z okresu kwarantanny 2020


WARSZTATY PLASTYCZNE W SKŁUDZEWIE K/ TORUNIA (28.10.2017)

Grupa plastyczna Szkoły Fantazji oraz malarska uczestniczyła w warsztatach plastycznych w Skłudzewie. W programie były zajęcia plastyczne z warsztatu mozaiki ze szkła witrażowego, zajęcia z rysunku w plenerze oraz zwiedzanie wystawy znajdującej się w pięknym Starym Dworze...

     Program warsztatów obejmował działania inspirująco-integrujące w plenerze, galeriach i pracowniach zabytkowego XIX-wiecznego zespołu pałacowo-parkowego oraz w późnośredniowiecznym Starym Dworze. Cechą charakterystyczną tych warsztatów było łączenie fikcji z realnością, zabawy z edukacją, sztuki z informacją. Każdy z warsztatów miał swoją specyfikę i walory kształcące; pozwolił uczestnikom wykonać atrakcyjne, niekonwencjonalne prace plastyczne. Zaplanowano również czas odpoczynku przy ognisku, aby upiec jabłka, kiełbaski czy inne smakołyki.

Komentarze są wyłączone.